Felanmälan och Telefonnummer

Felanmälan

  • Om du vill göra en felanmälan som ej avser akuta fel i din lägenhet eller i gemensamma utrymmen/ytor kan du använda dig av kontaktformuläret till styrelsen.
  • Om du vill felanmäla TV kontaktar du SAPPA, har du problem med bredband så kontakta Bredband2. Telefonnummer nedan.
  • Vid akuta ärenden, t.ex vattenläckor och akuta elfel, kontaktar du i första hand styrelsen och i andra hand G4S.
  • Vid akut fara för liv, egendom eller miljö ringer du 112

Telefonnummer

  • Vaktmästare och frågor angående hyresavier, garage/p-stolpe mm
    Riksbyggen
    0771 – 860 860
  • G4S Nyckeljour
    090 – 18 03 05, 16.00-06.00
    OBS! Lägenhetsinnehavaren ansvarar för alla kostnader från G4S.
  • TV-operatör
    SAPPA (fd Swesat, SPA)
    031 – 774 10 40
    0774 – 44 47 44
    info@sappa.se
  • Sophantering Ragn-Sells Norr
    Kundtjänst: 090 – 203 64 40
  • Vid bokning eller frågor om: fritidslokalen, hyra av släpvagn, vävstugan, solariet samt bastun och vid hissfel
    Kontakta Thomas Englund (Tråggränd 35, 070 – 365 00 66 )
  • Bredband2
    0770 – 811 000
    www.bredband2.com
  • Övriga ärenden
    T ex vattenskada, ventilation – kontakta i första hand styrelsen och i andra hand G4S.”


    Angående vattenskada i lägenhet
    Anmäl skadan direkt till Länsförsäkringar på telefon nummer 090-109090
    Det är bra att styrelsen blir informerad om alla skador, även mindre. Det kan vara värdefull information inte minst i arbetet med att förebygga vattenskador.

    Boende i föreningen ansvarar för lägenhetens ytskikt. Djupare skador ansvarar föreningen för om inte boende anses ha vållat skadan. Detta måste prövas från fall till fall.

    Föreningen har ett kollektivt bostadsrättstillägg som nyttjas vid skador på ytskikt.ROT-avdrag får inte nyttjas när försäkringen täcker. Vid gamla ytskikt är det bättre att använda ROT-avdrag istället för att låta försäkringen täcka. Det beror på att ersättningen från försäkringen blir så låg vid exempelvis ett 15år gammalt ytskikt.